به ddddd12 خوش آمدید

معرفی بهترین ها = گل نرگس بیا

به ddddd12 خوش آمدید

معرفی بهترین ها = گل نرگس بیا

ایرانیان و ظهور

تمام منابع حدیثى اتفاق نظر دارند که اهالى شرق ( ایرانیان ) انقلاب مى کنند که آن انقلاب ، راه را براى ظهور مهدى(علیه السلام) هموار مى کند . اینان « اصحاب رایات السود ; لشکرى با پرچم هاى سیاه » معرفى شده اند که پیشاهنگان دولت مهدى و سرسپردگان حکومت اویند منابع ما دو گروه دیگر از پیشگامان دولت مهدى را نام مى برد که یکى یمنى ها و دیگرى انقلابیونى هستند که بر ضد یهود فعالیت مى کنند ، که پیش از ظهور امام به پا مى خیزند . در تفسیر این آیه « بعثنا علیکم عباداً لنا أولى بأس شدید » ( اسراء/5 ) . گفته شده است که اینها گروهى هستند که خدا آنها را پیش از خروج قائم برمى انگیزاند ، و هر جا که دشمن آل محمد(صلى الله علیه وآله) را بیابند مى کشند . ( کافى 8/206 ) . در تفسیر عیاشى  به نقل از صالح بن سهل آمده است که ابوعبدالله(علیه السلام) در تفسیر آیه : « وقضینا إلى بنى اسرائیل فی الکتاب لتفسدن فی الأرض مرتین » (اسراء/آیه 4) فرمود : مقصود از دو بار فساد، کشتن على(علیه السلام) و ضربه زدن به حسن(علیه السلام) است . « ولتعلن علوّاً کبیراً » ( اسراء/4 ) سرکشى بزرگ یعنى قتل حسین(علیه السلام) و « فإذا جاء وَعْد أولاهما » ( اسراء/5 ) یعنى وقتى خونخواهان و یاوران حسین(علیه السلام) بیایند . « بعثنا علیکم عباداً لنا أولى بأس شدید فجاسوا خلال الدیار» (اسراء/5) یعنى قومى را خدا پیش از خروج قائم برمى انگیزاند که هرجا دشمن آل محمد(صلى الله علیه وآله) را بیابند ، مى سوزانند ! «وکان وعداً مفعولا» ( اسراء/5 ) یعنى این تهدید پیش از قیام قائم است و تحقق مى پذیرد « ثم رددناه لکم الکرة علیهم وأمددناکم بأموال وبنین وجعلناکم أکثر نفیراً » ( اسرا/6 ) یعنى با خروج امام حسین هنگام رجعت، همراه هفتاد مرد از یارانش، که همراه امام کشته شدند ]دوباره شما را بر دشمنان چیره مى کنیم[. جهادگران کلاهخود طلایى بر سر دارند وهر کلاهخود دو رو دارد . به مردم خبر مى رسد که امام حسین(علیه السلام) همراه یارانش خروج کرده است ، مبادا مؤمنان در این باره شک کنند ; بدانند که او دجال و شیطان نیست ، بلکه امامى است که در آن وقت پیش روى مردم ظاهر مى شود . وقتى مؤمنان مطمئن شدند که ایشان امام حسین(علیه السلام)است ، دیگر در این باره شک نخواهند کرد . حجت قائم براى مردم ، از امام حسین(علیه السلام)پیام مى آورد و مؤمنان آن را خواهند پذیرفت . وقتى امام حجت از دنیا برود ، حسین(علیه السلام)او را غسل و کفن و حنوط مى کند و در قبر مى نهد ، چون امام را جز امام دفن نمى کند . ابراهیم در حدیثش مى افزاید: سپس امام حسین(علیه السلام) مردم حکمرانى مى کند ، آن قدر زیاد که ابروهایش چشمانش را بپوشاند ! ابان بن تغلب از امام صادق(علیه السلام) روایت کرده است : وقتى پرچم حق ظاهر شود ، اهل شرق و غرب آن را لعن و نفرین مى کنند ! مى دانى چرا ؟ عرض کردم : نه ، فرمود : به سبب برخورد نادرستى که مردم از اهل بیت امام پیش از خروج ایشان مى بینند . نعمانى از ابان بن تغلب و دراز منصور بن حازم ، روایت را نقل کرده و در آن آمده است: از ایشان پرسیدم : چرا پرچم حق را لعن مى کنند ؟ فرمود : به خاطر رفتارى که از بنى هاشم مى بینند . ( به نقل از آن بحار 52/363 ) که دلالت دارد اهل بیت امام ، یعنى بنى هاشم و پیروانش ، پیش از امام قیام مى کنند . صاحب کتاب یوم الخلاص ، حدیثى را نقل مى کند که مى گوید : « یأتى ولله سیف مخترط ; در حالى امام مى آید که خدا شمشیرى بلند همچون عمود دارد » که پنج منبع براى آن بیان کرده است اما حدیثى در آنها نیافتیم ، بلکه موجود « ومعه سیف مخترط ; همراهش شمشیر بلند است » مى باشد که در کتاب وى موارد مشابه دارد . بنابراین احادیث «تمهید» ( پیشگامان مهدى ) سه گروهند : احادیث لشکرى با پرچم هاى سیاه ( رایات سود ) که نزد شیعه و سنى مورد اجماع است ; احادیث دولت یمانى که فقط در منابع ما ( شیعه ) آمده است ; احادیثى که بیانگر ظهور پیشگامان پیش از ظهور امام است ، بى آنکه آنان را مشخص کند ، که همخوان با کسانى است که با یهود مى جنگند ، چون در تفسیر این آیه آمده اند : «بعثنا علیکم عباداً لنا » ( اسراء/5 ) . احادیث شریف ، زمان قیام دولت یمنى ها را مشخص کرده و آن را در سال ظهور مهدى(علیه السلام) همزمان با خروج سفیانى ، دشمن مهدى در سرزمین هاى شام ، مى داند . اما زمان برپایى دولت ایرانیان ، پیش از این بوده است اینها نخستین گروه پیشرو هستند اما قیام شان براى یارى امام ، در سال ظهور خواهد بود . ترجیحاً باید گفت : آغاز حرکت و فعالیت شان به دست مردى از قم است . امام کاظم(علیه السلام) فرمود : مردى از قم ، مردم را به حق فرا مى خواند . پیرامونش گروهى گرد مى آیند که دل هایشان مانند پاره هاى آهن است . توفان هاى وزنده ، آنان را نمى لرزاند و از جنگ خسته نشده و نمى هراسند . به خدا توکل کرده و عاقبت از آنِ پارسایان است ( بحار 57/215 ) . روایت نمى گوید که مردى که به او بشارت داده شده ، چه زمان مى آید و مناسبت فرمایش امام چه بوده است ، روایت مُرسَل است اما قوّت روایت ، آن است که از کتاب تاریخ قم ، نوشته اشعرى در سال 378 هجرى است . از حدیث صحیح امام باقر(علیه السلام) درباره انقلاب اهل مشرق فهمیده مى شود که قیام ایرانیان پنج مرحله دارد ، که آخرین آن ، قیام براى یارى امام(علیه السلام) در سال ظهور است . احادیث سنى و شیعه ، ظهور دو شخصیت را بیان مى دارد : یکى سید خراسانى ، و دیگرى رهبر نیروهاى امام ( شعیب بن صالح یا صالح بن شعیب ) . منابع ما فاصله بین ظهور این دو و ظهور امام(علیه السلام) را مشخص نمى کند ، اما منابع سنى مى گوید که آن دو ، شش سال پیش از ظهور امام مى آیند. در فتن ابن حماد  به نقل از محمد بن حنفیه(رحمه الله) آمده است : پرچم هاى سیاه سپاه بنى عباس نمودار مى شود ، سپس پرچم هاى سیاه دیگرى از خراسان پدیدار مى گردد که افرادش کلاه سیاه بر سر دارند و لباس شان سفید است . پیشاپیش اینها مردى است که بدو شعیب بن صالح یا صالح بن شعیب مى گویند و از بنى تمیم است . یاران سفیانى را شکست مى دهند تا در بیت المقدس پیاده شوند و زمینه حکومت مهدى را هموار کنند . سیصد نفر از شام به او یارى مى رسانند . بین خروج وى تا وقتى که کار را به مهدى واگذارد ، 72 ماه فاصله هست . در  با همان سند ، این نص آمده است : بین خروج پرچم هاى سیاه از خراسان و شعیب بن صالح تا خروج مهدى و واگذارى کار به امام 72 ماه فاصله هست . در  از محمد بن حنفیه ابو القاسم آمده است : بین خروج پرچم هاى سیاه از خراسان و شعیب بن صالح با خروج مهدى و این که کار در دست مهدى قرار گیرد ، ماه فاصله هست . در به گونه روایت نخست ابن حماد به اختصار و در مسند الجامع  به نقل از ابو هریره آمده است که رسول خدا فرمود : سپاهى از خراسان با پرچم هاى سیاه مى آید که چیزى جلودار آنها نیست ، تا پرچم ها در «الیاء» (= قدس) برافراشته شوند . الغیبه نعمانى  از ابن ابى نصر آورده است که ابوالحسن الرضا(علیه السلام) فرمود : پیش از ظهور ، سفیانى و یمانى و مروانى و شعیب بن صالح مى آیند ، پس چگونه از این و آن نام مى برند ؟!  روایات صحیح منابع ما دلالت دارند که جنبش سید خراسانى و شعیب ( که پرچم را به امام(علیه السلام) تسلیم مى کنند ) همزمان با ظهور یمانى و سفیانى است . مانند روایت در نعمانى  از ابو بصیر از ابو جعفر(علیه السلام) است که در حدیثى طولانى ، تعدادى از رخدادها و نشانه هاى آن بیان شده و فرموده است : خروج سفیانى و یمانى و خراسانى در یک سال ، یک ماه و یک روز است . ترتیب آن مانند دانه هاى تسبیح است در پى همدیگرند ، سپس گرفتارى ها از هر سو خواهد آمد. واى بر کسانى که با اینها مخالفت کنند ! میان پرچم ها پرچمى هدایت کننده تر از پرچم یمانى نیست . پرچم هدایت است ; چون به صاحب الامر و امامتان مى خواند .

 ----------------------------------

http://7soshiant7.mihanblog.com/post/428

 ----------------------- 

طبقه بندی: مهدویت،  برچسب ها: ایرانیان و ظهور،   

 ------------------------

imammahdi.ir

خون پاک شهدا منتظر توست بیااحسان میرزایی63122افسوس که بر منتظران می گذری...! (شعر)احسان میرزایی53923همه شب نهان بگریم که نهان زما چرایی؟ (شعر)میرحسینی47824نامه ای به امام زمان عجل الله فرجهپایگاه عصر انتظار52325چرادوری زتوتقدیرماشد (شعر)میرزائی38226گمراه بودکسی که دور از تو افتد (شعر)میرحسینی47027شوق وصلت رانصیب این دل مهجورکن (شعر)میرزائی50728وقتی تو از سفر برسی عید می‌شود (شعر)احسان میرزایی44129خون پاک شهدا منتظر توست بیا (شعر)دستباز51030الهی چشم مارابرجمال دوست بیناکن (شعر)دستباز49531مهدی زهرا حجالت می کشد (شعر)میرحسینی64132در هر مصیبت و محنی فَابکِ لِلحُسَین (شعر)یوسف رحیمی44033گفتند یار رفته سفر باز می رسدف. هاشمی55234آی مردم! یک زمان صاحب زمانی داشتیم!علی اکبر لطیفیان74935شده بی حرمتی به ساحت عشق (شعر)میرزائی91636اینقدر آواره در کوه و بیابانم مکن (شعر)حسام میرحسینی56837تفقدی به من خسته جان بی جان کن (شعر)میرحسینی51838آقا اجازه دست خودم نیست خسته ام (شعر)جعفری99839بهنگام دعا اول تو را مدنظر دارم (شعر)میرحسینی58340آرزوی ما بود درک ظهور حضرتش (شعر)دستباز635

 ساعتی سوختن از هجر شما کافی نیست(شعر) 
2هر سحر منتظر یار نباشم چه کنم؟(شعر)شیعتی162
3راستش را به‌ ما نگفتند...وعده صادق226
4مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست (شعر)کاروان دل261
5خدایا هنوز مابقی خودت را به ما بدهکاری... بقیه اللهاحسان میرزایی390
6منتظر شاهکار خدا باش!موعود380
7دلگیرم از زمانه بیا مهربان من (شعر)بنده خدا700
8در خم یک کوچه مانده ایم دوباره (شعر)امین عصاره536
9از یـاد بـرده ایم شمـا را پـدر! ولی (شعر)سایت شیعتی566
10ماها کجا و نوکری دلرباها؟! (شعر)بنده خدا541
11رخصت بده که خیمـۀ مـاتم به پا کنیم (شعر)بنده خدا394
12آقا اجازه می دهی تاکه بگویم... (شعر)احسان میرزایی528
13کدام جمعه، دعا مستجاب خواهد شد؟ (شعر)وعده صادق500
14آرام و قرار دل بی‌تاب و شکیبم (شعر)میرزائی515
15مرا بکشید چون من شیعه امموعود516
16شیعه‌ی خوبی نبوده ایم برایش (شعر)یوسف رحیمی473
17ترسم این حسرت رود در زیر گل (شعر)میرزائی592
18ای دو سه تا کوچه زما دورتر (شعر)میرزائی805
19میرسد روزی به پایان نوبت هجران او (شعر)میرزائی648
20بهار دل

مجلّات انتظار

مجله شماره 1

مجله شماره 1مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پورسید آقایی

مجله شماره 2

مجله شماره 2 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پورسید آقایی

مجله شماره 3

مجله شماره 4

مجله شماره 5

مجله شماره 6

مجله شماره 6 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پورسید آقایی

مجله شماره 7

مجله شماره 7 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پور سید آقایی

مجله شماره 8-9

مجله شماره 8-9 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پور سید آقایی

مجله شماره 10

مجله شماره 10 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پور سید آقایی

مجله شماره 11-12

مجله شماره 11-12 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پور سید آقایی

مجله شماره 13

مجله شماره 13 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پور سید آقایی

مجله شماره 14

مجله شماره 14 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پور سید آقایی

مجله شماره 15

مجله شماره 15 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پور سید آقایی

مجله شماره 16

مجله شماره 16 ویژه نامه دکترین مهدویت 1 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پور سید آقایی

مجله شماره 17

مجله شماره 17 ویژه نامه دکترین مهدویت 2 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پور سید آقایی

مجله شماره 18

مجله شماره 18 مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: پور سید آقایی

مجله شماره 19

مجله شماره 19 مهدویت در قرآن مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: دکتر غلامرضا بهروز لک

مجله شماره 20

مجله شماره 20 -- 28 / 6 / 1386 --مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: دکتر غلامرضا بهروز لک

مجله شماره 21

مجله شماره 21 -- 25 / 09 / 1386 -- مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: غلامرضا بهروز لک

مجله شماره 22

مجله شماره 22 -- 15/10/1386 --مدیرمسئول: محسن قرائتی سردبیر: غلامرضا بهروز لک

مجله شماره 23

مجله شماره 24

مجله شماره 24 مدیرمسئول: حجت السلام و المسلمین محسن قرائتی سردبیر: حجت السلام و المسلمین دکتر غلام رضا بهروز لک

مجله شماره 25-26

مجله شماره 27

مجله شماره 27 زمستان 1387 مدیرمسئول: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی سردبیر: حجت‌الاسلام دکتر غلامرضا بهروز لک

مجله شماره 28

مجله شماره 29

مجله شماره 29 تابستان 1388 مدیرمسئول: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی سردبیر: حجت‌الاسلام دکتر غلامرضا بهروز لک

مجله شماره 30

مجله شماره 30 پاییز 1388 مدیرمسئول: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی سردبیر: حجت‌الاسلام دکتر غلامرضا بهروز لک

مجله شماره 31

مجله شماره 31 زمستان 1388 مدیرمسئول: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی سردبیر: حجت‌الاسلام دکتر روح الله شاکری زواردهی

مجله شماره 32

مجله شماره 33

مجله شماره 34

مجله شماره 35

مجله شماره 36

مجله شماره 37

مجله شماره 38

مجله شماره 39

مجله شماره 40

مجله شماره 41

مجله شماره 41 فصلنامه علمی - ترویجی امامت و مهدویت تابستان 1392مدیرمسئول: حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی سردبیر: حجت الاسلام و المسلین روح الله شاکری زواردهی

مجله شماره 42

مجله شماره 43

مجله شماره 44